lördag 6 april 2013

Ny blogg om träning och massage

Då ska man försöka sig på att blogga igen.
Nu bloggar jag i form av Massageterapeut och personlig tränare. Det är det den här bloggen kommer handla om.

Idag såg jag till att få med mig frugan, syrran och svågern till gymmet. Jag körde ett trx-pass med dem. Körde ett pass där bi jobbade med hela kroppen. Eftersom ingen av dem hade provat på trx tidigare, så passet blev tufft för dem. Frågade under en övning om det kändes bra, fick ett rungande nej tillbaka, så jag tar det som ett positivt tecken. alla jobbade och kämpade på riktigt bra och inte gav upp.
Det positiva med trx är att man jobbar med sin egna kropp som vikt, beroende på kroppens position kan man göra övningarna svårare eller lättare. Ett steg fram eller bak kan göra stor skillnad för en övning. I trx så jobbar man med mycket bål och stabiliserande muskler. Vilken jag  tycker är viktigt, är du stabil i bålen och lederna så kommer man att få mindre problem med skador samt att man kommer kunna lyfta tyngre eller springa fortare eller vad man nu vill ha ut av sin träning.

Här kommer jag dela med mig av min träning och mina tankar kring massage och rehabilitering.

// Daniel

Inga kommentarer: