lördag 13 april 2013

Nordicwellness Huskvarna och Mullsjö

Var idag och tränade på nordicwellness Mullsjö, första gången jag var på gymmet, passade på att träna där när jag och barnen skulle ut till mamma så bor där.
Trevligt gym, fanns allt som man behövde för att bränna av ett kvalitetspass.
Eftersom jag kände mig seg i kroppen så bestod träningen  av lägre vikter och bana in en bra teknik på övningarna. Ibland måste man lyssna på sin kropp, men då är det perfekt att öva in tekniken.

Dagens pass:

Uppvärmning 1500m roddmaskin

Knäböj 3x15
Marklyft 3x15
Skivstångsrodd 3x15
Bänkpress 3x15

I torsdags så körde jag tillsammans med en kompis ett riktigt tungt bröstpass
 Passet bestod av två övningar trx.

Armhävningar med bendrag mot magen. Riktigt bra övning för både bröst och mage. Här har man fötterna i trxbanden
Armhävningar med händerna i trxbanden
Flyes på bänk
Flyes i cabelmaskin körde tre vinklar innan vila,
började högst upp drog neråt. direkt flyttade ner till mitten och avslutade med att flytta ner och köra flyes uppåt. Riktigt jobbigt för bröstet.
Sen avslutade vi med Moutinclimb i trxbanden. Här körde vi en minut. Riktigt tungt för bålen.

Tror att det var detta som gjorde att kroppen var seg idag. :-)

/Daniel

Inga kommentarer: